Ο Χριστός έπρεπε να κριθεί και να
σταθεί μπροστά στον ηγεμόνα, διότι έτσι θα φανερωνόταν η συκοφαντία των εχθρών
του, με την δίκη, διότι αν δεν κρινόταν θα παρέμενε άγνωστος ο φθόνος των
Ιουδαίων εναντίον Του. Κρίνοντάς τον λοιπόν δεν μπόρεσε από εκείνη την στιγμή
και μετά να κρυφτεί από κανέναν αυτό το γεγονός.
Έξ αυτού του γεγονότος ο Πιλάτος
κατάλαβε το μίσος των Ιουδαίων. Εξ άλλου σιωπώντας ο Χριστός ενεργούσε χωρίς να
απολογείται κι έκανε τον Πιλάτο να καταλάβει ότι ο Χριστός ήταν αθώος. Ο
Πιλάτος πίστεψε ότι ήταν αθώος, άλλωστε επηρεάστηκε και από το όνειρο που είδε
η γυναίκα του, που σύμφωνα με την παράδοση ονομαζόταν Πρόκλα.
Την ώρα που δίκαζε ο Πιλάτος τον Χριστό, «καθημένου δε αυτού επί του βήματος», όπως λέγει ο Ευαγγελιστής Ματθαίος, του έστειλε μήνυμα η γυναίκα του και του είπε: «Μηδέν σοι και τω δικαίω εκείνω». Πρόσεξε πάρα πολύ τι θα κάνης με τον δίκαιο αυτόν άνθρωπο! Γιατί; «Πολλά γαρ κατ' όναρ έπαθον δι' αυτόν» (Ματθ. κζ', 19).
Το βράδυ είδε όνειρα και έπαθε πολλά, και μάλιστα, όπως εξηγούν οι ερμηνευτές, ήταν όνειρα τα οποία προέρχονται από τον Θεό, από την πρόνοια του Θεού. Δεν ήταν απλώς όνειρα από την φαντασία της ή από μια διαβολική ενέργεια. Λέει, για παράδειγμα ο Ζιγαβηνός, ότι με αυτόν τον λόγο που είπε η γυναίκα στον Πιλάτο, ήταν σαν να του έλεγε: «Απέχου αυτού!» Σε παρακαλώ πάρα πολύ μην κάνεις αυτήν την μεγάλη αδικία στον άνθρωπο αυτό!
Την ώρα που δίκαζε ο Πιλάτος τον Χριστό, «καθημένου δε αυτού επί του βήματος», όπως λέγει ο Ευαγγελιστής Ματθαίος, του έστειλε μήνυμα η γυναίκα του και του είπε: «Μηδέν σοι και τω δικαίω εκείνω». Πρόσεξε πάρα πολύ τι θα κάνης με τον δίκαιο αυτόν άνθρωπο! Γιατί; «Πολλά γαρ κατ' όναρ έπαθον δι' αυτόν» (Ματθ. κζ', 19).
Το βράδυ είδε όνειρα και έπαθε πολλά, και μάλιστα, όπως εξηγούν οι ερμηνευτές, ήταν όνειρα τα οποία προέρχονται από τον Θεό, από την πρόνοια του Θεού. Δεν ήταν απλώς όνειρα από την φαντασία της ή από μια διαβολική ενέργεια. Λέει, για παράδειγμα ο Ζιγαβηνός, ότι με αυτόν τον λόγο που είπε η γυναίκα στον Πιλάτο, ήταν σαν να του έλεγε: «Απέχου αυτού!» Σε παρακαλώ πάρα πολύ μην κάνεις αυτήν την μεγάλη αδικία στον άνθρωπο αυτό!
Καί ο ιερός Θεοφύλακτος θα πεί ότι
αυτός ο λόγος, και κυρίως τα όνειρα τα οποία έβλεπε η γυναίκα του Πιλάτου, ήταν
από την πρόνοια του Θεού, όχι βέβαια για να ελευθερωθεί ο Χριστός, γιατί έπρεπε
ο Χριστός να σταυρωθεί, αλλά για να σωθεί η γυναίκα. «Προνοίας δε έργον το όναρ
ούχ ίνα απολυθή ο Χριστός, διά τούτο γενόμενον, αλλ' ίνα σωθή η γυνή».
Την ίδια ερμηνεία δίνει και ο άγιος
Ιωάννης ο Χρυσόστομος, αναφερόμενος στον λόγο και στα όνειρα τα οποία είδε η
γυναίκα του Πιλάτου. «Ότι εκείνη αξία ην μάλλον». Είχε μεγάλη αξία η γυναίκα
αυτή.
Πάντως, είναι πάρα πολύ σημαντικό, ότι
αυτήν την συγκεκριμένη στιγμή που γινόταν η μεγάλη αδικία στον Χριστό με τις
συκοφαντίες οι οποίες εκπορεύονταν προς τον Χριστό από διάφορες κατευθύνσεις
και ο Πιλάτος φοβήθηκε τον όχλο, για να μην έχη κάποια συνέπεια στην εξουσία
του και τελικά παρέδωκε τον Χριστό στον σταυρό, η γυναίκα του Πιλάτου στάθηκε
με δικαιοσύνη απέναντι στον Χριστό και προσπάθησε να πείση τον Πιλάτο να μην
διαπράξει αυτήν την μεγάλη αδικία.